A kanadai punkrock-zenekar, a Billy Talent nemrég megjelentette negyedik nagylemezét, és már útra is kelt. A több mint százállomásos koncertkörút Magyarországot is érinti: február 4-én az A38 Hajón mutatják be Dead Silence című új albumukat, ezért érdemes közelebbről is megismerkedni vele.

Az album első érdekessége, hogy most először fordul elő a zenekar történetében, hogy nem csak egy számmal látták el a soron következő korongot, hanem rendes címet kapott: Dead Silence. Tudni kell, hogy az öt éve a fülbemászó “Red Flag című számával befutott kanadai kvartett nem tizenéves kölykökből, hanem érett, a harmincas éveik közepét taposó, az önpusztításon már túllépett arcokból áll.  Ebből kifolyólag a dalszövegeik is tartalmasabbak, de ez nem jelenti azt, hogy elveszett volna a punk attitűd, hiszen akkor is lehet punker az ember, ha már a B oldal forog.

A “Billy Talent II” egy annyira jól sikerült lemez volt, hogy csak azért nem repítette a zenekart a csúcsra, mert pont egy időben jött ki a Green Day “American Idiot”-jével, ami minden hasonló próbálkozást elhomályosított. Ezúttal gondosan ügyeltek arra, hogy pár hónappal megelőzzék a Green Dayt, de ismét elszalasztották az esélyüket, ugyanis ezúttal sajnos az ő anyaguk se sikerült eléggé átütőre. Érzik a jó irányt, kínosan ügyelnek is rá, hogy az ösvényen maradjanak, de az anyag java azért kicsit szürkére sikeredett. A pár kiemelkedő pillanat, mint például a címadó “Dead Silence“ vagy a klippel is megtámogatott “Viking Death March“  azonban sok mindenért kárpótol, mert rég lehetett hallani ilyen karcos, szívből jövő, lendületes punk rockot. Csak az a mindent elsöprő kis plusz hiányzik belőle, ami például a “Red Flag”-ben megvan, és ami egy pillanat alatt örökzöld punkhimnusszá varázsol egy dalt – pedig az utóbbi például nagyon közel járt a megfejtéshez:
Billy Talent – Viking Death March
Az új album a Billy Talent diszkográfiájának tekintetében leginkább a kiforrott jelzővel illethető. A lemez készítése során egyébként a zenekar teljes függetlenséget élvezett: felvételeihez a négy tag saját stúdiót épített, a produceri munkát pedig kizárólag a gitáros, Ian D’Sa végezte. Az együttes a rajongók érdeklődésének a fenntartása érdekében pedig a honlapjukon és YouTube-csatornájukon végtelen mennyiségű interjút, stúdió-pillanatot, miniklipet és életképet osztott meg, így bárki szinte élő egyenesben követhette a Dead Silence születését.

A nem egyértelműen pozitív kritika ellenére a Hangzorro természetesen izgatottan várja a február 4-i jelenésüket, mert az A38-as koncert minden bizonnyal hatalmas élmény lesz mindenkinek.

Címkék:
 

Eddig 2 hozzászólás

  1. Szabó Mónika szerint:

    Hát srácok talán legközelebb próbáljon meg valaki olyan írni egy kritikát, aki legalább egy picit jobban otthon van a témában… Köszi

    • korne1 szerint:

      nem érthető, miért feltételezed, hogy nem ért a témához az író, vagy azt, hogy nem ismeri a zenekart, amikor rengeteg olyan infó van a kritikában, ami ennek az ellenkezőjét támasztja alá.
      és egyáltalán nem rossz kritika, csak nem magasztaló, inkább józanabb írás.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>